Vcmod ou NovaCar ?

Vcmod ou NovaCar

  • Vcmod !

    Votes: 34 59.6%
  • NovaCar !

    Votes: 23 40.4%

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kirikoumalou

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Lucas Pastel
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Bonjour / Bonsoir,

Je souhaiterai ajouter un addons pour les véhicules... Mais j’hésite entre NovaCar et Vcmod

Merci de votre réponse :3
 
SGCAtlantis

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Psychopathe
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kirikoumalou à dit:
Bonjour / Bonsoir,

Je souhaiterai ajouter un addons pour les véhicules... Mais j’hésite entre NovaCar et Vcmod

Merci de votre réponse :3
Salut je crois que ce sondage a déjà été fait ^^
mais je vais répondre Vcmod the Best ;)
 
Apohy

Apohy

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Oh shit, VCMod a enfin un concurrent!
 
  • Initiateur de la discussion
kirikoumalou

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Lucas Pastel
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SGCAtlantis à dit:
Salut je crois que ce sondage a déjà été fait ^^
mais je vais répondre Vcmod the Best ;)
ah :/
 
Yepco

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Geek suprême
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YOLO !
J'ai tester les 2 avec mon pitit @Feytone et... Les 2 sont bien... Mais, novacar n'est pas assez avancer...
SAUF Que... Depuis que les LW Sont inclus, je pense qu'il peut être bien malgré qu'il est plus complexe à utiliser ^^
Et, perso, je DÉTESTE Les news MAJs de VCMOD... Les stations essences viennent de BUGLAND Et, Le system de tir par la fenêtre est juste... MERDIQUE ! x)
 
MathiouGaming

MathiouGaming

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Le gars qui a fait VcMod (freemmaann) est un monstre, il y travaille depuis 5 ans je crois et poste régulièrement des Maj, je pense que le choix est rapide

Après je ne connais pas NovaCar, j'ai vu rapidement mais bon
 
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Manolo 69

Manolo 69

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Moi je trouve nova cars beaucoup plus intéressant aussi :

Les Point Forts: on peut faire des dérapages, on peut custom sa voitures ( vitres ,blindé ,suspension , alarmes etc...),possibilité de crever les pneus et bien d'autres encore ce qui ajoute beaucoup de rp.

Les Points Faibles: on ne peut pas utiliser certaine fonctions comme avec vcmod ,exemple: clignotant , feu de code , de position etc et il manque une interface utilisateurs et admin en jeu.
 
ImWolfPlays

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jeune trill
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Perso je préfère NovaCars, depuis le support des LW.

Le system de tir par la fenêtre est très facile et il MARCHE (pas comme vcmod *tousse*)

Vcmod pour moi à fait son temps, novacars est la "relève".

(en + c'est facile à leak *tousse* Keepo)
 
ɓïℓℓγ

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ImWolfPlays à dit:
Perso je préfère NovaCars, depuis le support des LW.

Le system de tir par la fenêtre est très facile et il MARCHE (pas comme vcmod *tousse*)

Vcmod pour moi à fait son temps, novacars est la "relève".

(en + c'est facile à leak *tousse* Keepo)
Perso, je pense que tu fais remonter des posts du 29 novembre ...
 
ImWolfPlays

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jeune trill
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Plus le droit de faire des up sortit des entrailles de mtx? CoolCat
 
MattKiller68

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VCMod!
 
Reijin

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VcCars est pas mal ^^ sinon moi je trouve que novacars fais du changement mais les deux sont a peu près au même niveau
+ du vcmod = système d'essence
+ de novacars = customisation de véhicule (ajout de nitro, vitre pare balle ...)
 
Reijin

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Levo à dit:
Mdr cela se voit que tout les dernier qui ont parler ont bien LEAK le vcmod et n'ont même pas vu la dernière mise à jour du vcmod. Griller les mecs BloodTrail
J'ai pas VC Mod, j'utilise novacars moi donc juge pas avant de savoir. Tu l'as veut ta dernière update de vcmod elle est la:
The second biggest ever VCMod. 12 new features
This is a complete damage system, effect, sound overhaul, from scratch. With some code taken from VCMod2, some coded specifically for this update. This also includes all the fancy effects and sounds located in VCMod2.

You will have to redownload this manually!

Youtube showcase of majority of these features

Some of the new features include:

  • New idle exhaust particle effects
    • 4 new effects, seperate for heavy/light cars
    • Seperate effects for stress/ idle
  • Damage system overhaul, new engine damage logic
    • Over 50 custom made collision sounds, all about perfecting the feeling of realism
    • 2 collision spark effects, intensity and amount varies on the severity
  • Part damage
    • Lights can now be shot out (fancy effects, sounds)
    • Tires can now be blown out (fancy effects, sounds)
    • Exhaust can be shot out (fancy effects, sounds)
    • Fuel lid (gas tank) can be shot (explodes if enabled)
  • Engine backfire
    • Custom effects
    • Custom sounds
    • Damages the engine slighly, get it fixed before it costs you a new engine
    • Two stages, low high engine damage and when exhaust pipe is broken
  • Completely new surface dust effects (completely clientside)
    • Custom effects for specific surface type
    • Specfic effects for asphalt
    • Specfic effects for dirt
    • Specfic effects for sand
    • Works per individual wheel, each wheel can have seperate effects
    • Different effects for regular driving and slipping/braking
  • Surface sliding sounds (completely clientside)
    • Custom sound effects specific for each surface type
    • Each wheel has individual sound, if sounds are the same, they are combined per car
  • Tire marks on the ground (completely clientside)
    • Fades after a while
    • Ability to adjust detail (performance improvements)
    • Same as the effects, each wheel can slip on its own
  • Flat tire effects
    • Custom sounds
    • Custom particle effects
  • Spike strip
    • Custom model
    • Can be set to be auto given to all ELS vehicle drivers
    • Fancy lua and model animations
    • Can be placed, picked up, extented, retracted
  • Repair man NPC
    • Fancy repair menu
    • Each part costs individually
    • Engine does not need a new part unless its fully destroyed
    • Time taken per each part is individual
    • Time costs money, the more time it takes, the highier the price
    • Repair Man NPC has persistance in it, only have to place once
    • Shows where the damage is on the vehicle in the menu
  • Vehicle parts and new repair wrench
    • If a part is blown out, you will need to get a new part before you can fix anything
    • If engine is not fully destroyed you only need to wrench it
    • Wrench can be set to be automatically given to all drivers
    • You need to place the part on the damaged area before you can wrench it in
    • You can disable needing parts in the menu
    • Repair times for each time are different and customiseable
  • Fancy new health HUD
    • Fancy lua animations
    • Sector counters, for each quadrant of the vehicle
  • Car dealer persistance, car dealer saves all data (fuel, damage states) per vehicle
  • Everything is completley customiseable
  • Supported in 17 languages
These are the main features, there is a ton of related and unrelated smaller features.

Some of other changes include:

  • Redone around 100 vehicles since AA v6 .
  • Removed the previous wheel dust features
  • Removed the vc_generic entity
  • Added new fancy 3D light textures (thank you SGM, again).
  • Fixed airboat support
  • Redone a lot of serverside light code, proper structure
  • Improved serverside performance
  • Fixed a bunch of errors
  • Improved light rendering techniques
  • Moved quite a bit of code where it needs to be ELS/Main
Full change-log is available at: VCMod.org

Dev corner support for the new stuff
 
Reijin

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Reijin à dit:
J'ai pas VC Mod, j'utilise novacars moi donc juge pas avant de savoir. Tu l'as veut ta dernière update de vcmod elle est la:
The second biggest ever VCMod. 12 new features
This is a complete damage system, effect, sound overhaul, from scratch. With some code taken from VCMod2, some coded specifically for this update. This also includes all the fancy effects and sounds located in VCMod2.

You will have to redownload this manually!

Youtube showcase of majority of these features

Some of the new features include:

  • New idle exhaust particle effects
    • 4 new effects, seperate for heavy/light cars
    • Seperate effects for stress/ idle
  • Damage system overhaul, new engine damage logic
    • Over 50 custom made collision sounds, all about perfecting the feeling of realism
    • 2 collision spark effects, intensity and amount varies on the severity
  • Part damage
    • Lights can now be shot out (fancy effects, sounds)
    • Tires can now be blown out (fancy effects, sounds)
    • Exhaust can be shot out (fancy effects, sounds)
    • Fuel lid (gas tank) can be shot (explodes if enabled)
  • Engine backfire
    • Custom effects
    • Custom sounds
    • Damages the engine slighly, get it fixed before it costs you a new engine
    • Two stages, low high engine damage and when exhaust pipe is broken
  • Completely new surface dust effects (completely clientside)
    • Custom effects for specific surface type
    • Specfic effects for asphalt
    • Specfic effects for dirt
    • Specfic effects for sand
    • Works per individual wheel, each wheel can have seperate effects
    • Different effects for regular driving and slipping/braking
  • Surface sliding sounds (completely clientside)
    • Custom sound effects specific for each surface type
    • Each wheel has individual sound, if sounds are the same, they are combined per car
  • Tire marks on the ground (completely clientside)
    • Fades after a while
    • Ability to adjust detail (performance improvements)
    • Same as the effects, each wheel can slip on its own
  • Flat tire effects
    • Custom sounds
    • Custom particle effects
  • Spike strip
    • Custom model
    • Can be set to be auto given to all ELS vehicle drivers
    • Fancy lua and model animations
    • Can be placed, picked up, extented, retracted
  • Repair man NPC
    • Fancy repair menu
    • Each part costs individually
    • Engine does not need a new part unless its fully destroyed
    • Time taken per each part is individual
    • Time costs money, the more time it takes, the highier the price
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    • Shows where the damage is on the vehicle in the menu
  • Vehicle parts and new repair wrench
    • If a part is blown out, you will need to get a new part before you can fix anything
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    • Wrench can be set to be automatically given to all drivers
    • You need to place the part on the damaged area before you can wrench it in
    • You can disable needing parts in the menu
    • Repair times for each time are different and customiseable
  • Fancy new health HUD
    • Fancy lua animations
    • Sector counters, for each quadrant of the vehicle
  • Car dealer persistance, car dealer saves all data (fuel, damage states) per vehicle
  • Everything is completley customiseable
  • Supported in 17 languages
These are the main features, there is a ton of related and unrelated smaller features.

Some of other changes include:

  • Redone around 100 vehicles since AA v6 .
  • Removed the previous wheel dust features
  • Removed the vc_generic entity
  • Added new fancy 3D light textures (thank you SGM, again).
  • Fixed airboat support
  • Redone a lot of serverside light code, proper structure
  • Improved serverside performance
  • Fixed a bunch of errors
  • Improved light rendering techniques
  • Moved quite a bit of code where it needs to be ELS/Main
Full change-log is available at: VCMod.org

Dev corner support for the new stuff
Moi je le fais je me réponds pour dire que moi je suis pour novacars car sa change tout simplement de vcmod et sa enrichie une autre que freeman qui est déjà plein au AS
 
Reijin

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Psychopathe
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Reijin

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Psychopathe
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Levo à dit:
C'est pareil merci de ne pas jouer sur les mots
Non, ce n'est pas la même chose un jugement c'est plus general du genre "cette personne est coupable" et un avis c'est plus personnel comme moi j'indiquais au dessus "pour moi cette personne est coupable", plus haut dans le poste j'ai marquer "moi je trouve qu'ils sont équivalent (un truc du genre)". Faut pas confondre
 
Insomniaque97

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Bah dis je ne connaissais pas ce système de NovaCar. :)
 
Reijin

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Psychopathe
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Levo à dit:
Tu exprime ton opinion si tu préfère donc voila
Voila et j'ai totalement le droit et personne ne m'en empêchera de dire que pour moi je me suis pas fais arnaquer par freeman et avoir achet le vcmod + le els
 
ImWolfPlays

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jeune trill
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Reijin à dit:
enrichie une autre que freeman qui est déjà plein au AS
Ecoute c'est la vie, on achète et on donne au plus riches, ont laisse les pauvres de côté BabyRage
 
Reijin

Reijin

Psychopathe
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Levo à dit:
Ta un problème contre freeman ?
Non aucun
ImWolfPlays à dit:
Ecoute c'est la vie, on achète et on donne au plus riches, ont laisse les pauvres de côté BabyRage
Oui tu as raison c'est pour sa que je préfère donner de l'argent au dev de novacars, moi je pense au moins riche ;)
 
ImWolfPlays

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jeune trill
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Reijin à dit:
Non aucun

Oui tu as raison c'est pour sa que je préfère donner de l'argent au dev de novacars, moi je pense au moins riche ;)
c'est ce que j'ai fait ;)
 
Reijin

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Psychopathe
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ImWolfPlays à dit:
c'est ce que j'ai fait ;)
En vrai si quelqu'un veux le tester qu'il me contact pour qu'il puisse voir ce que l'on peux faire avec ;)
 
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